راهنمای خرید بهترین دستگاه جوجه کشی

راهنمای خرید بهترین دستگاه جوجه کشی

راهنمای خرید بهترین دستگاه جوجه کشی

از دستگاه جوجه کشی برای جوجه کشی مصنوعی تخم مرغ طیوری همچون مرغ خانگی، اردک و بوقلمون استفاده می­شود. فرقی ندارد که شما یک شخص آماتور باشید و یا یک کشاورز که قصد دارد به صورت صنعتی و گسترده اقدام به جوجه کشی نماید، در هر دو حالت شما نیاز دارید تا دستگاهی را تهیّه کنید که بتواند نیازهای شما را برطرف نماید. همچنین، شما نیاز دارید تا تخم مرغ­های نطفه دار را برای موفّقیّت در این زمینه تهیّه کنید. در این مقاله راهنمای خرید بهترین دستگاه جوجه کشی برای شما خواهیم بود پس این مقاله را به دقت مطالعه نمایید.

چنانچه از نظر مالی در مضیقه قرار دارید می­توانید دستگاه­های جوجه کشی با تنظیمات دستی را تهیّه کنید و یا این­که می­توانید برای برخوردار بودن از بیشترین بازده ممکن، نمونه­ های تمام اتوماتیک این دستگاه­ها را تهیّه کنید.

قسمت اوّل: راهنمای خرید بهترین دستگاه جوجه کشی

راهنمای خرید بهترین دستگاه جوجه کشی

مرحله­ ی اوّل: دستگاهی را انتخاب کنید که برای جوجه کشی از نژاد مورد نظر شما مناسب است.

طرّاحی بعضی از دستگاه ­های جوجه کشی به گونه­ ای است که شما تنها قادر به قرار دادن تخم مرغ­های هم اندازه در آن دستگاه هستید. ولی بعضی از این دستگاه­ها این امکان را برای شما فراهم می­کنند که از تخم مرغ­هایی با اندازه­ های مختلف برای جوجه کشی استفاده کنید. قبل از خرید دستگاه جوجه کشی این مسئله را در نظر بگیرید که آیا تنها قصد جوجه کشی از یک نوع نژاد را دارید و یا این­که می­خواهید از تخم های نطفه دار چندین نژاد برای این کار استفاده کنید و سپس اقدام به خرید دستگاه جوجه کشی مناسب خود نمایید.

  • دستگاه­های جوجه کشی کوچک محدودیت­های بیشتری را برای جوجه کشی به همراه دارند ولی با خرید یک دستگاه جوجه کشی بزرگ می­توانید از تخم نژادهای مختلف برای جوجه کشی استفاده کنید.

دستگاه­های جوجه کشی کوچک

مرحله­ ی دوّم: چنانچه از نظر مالی در مضیقه قرار دارید می­توانید یک دستگاه جوجه کشی با تنظیمات دستی را تهیّه کنید.

مدل­های با تنظیمات دستی از حدّاقل امکانات و تجهیزات ممکن برخوردارند ولی معمولاً قیمت کم­تری دارند. با خرید این دستگاه­ها شما مجبور هستید که روزانه 3 مرتبه تا 72 ساعت مانده به تولّد جوجه­ ها تخم مرغ­ها را به صورت دستی بچرخانید.

  • به این نکته توجّه کنید که به دلیل پایین بودن درصد موفّقیّت این گونه دستگاه­های جوجه کشی، شما در بلند مدّت شاهد افزایش هزینه­ های خود خواهید بود.

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک

مرحله­ ی سوّم: چنانچه زمانی کافی برای چرخاندن دستی تخم مرغ­ها را ندارید می­توانید یک دستگاه جوجه کشی اتوماتیک را خریداری کنید.

دستگاه­های اتوماتیک چرخاندن تخم مرغ­ها را در طول روز برای شما انجام خواهند داد و دیگر نیاز نیست تا شما به صورت دستی این تخم مرغ­ها را بچرخانید. شما تنها باید از پر بودن مخزن آب دستگاه جوجه کشی خود مطمئن شوید و دستگاه بقیه ­ی کارها را برای شما انجام خواهد داد.

  • دستگاه ­های جوجه کشی اتوماتیک اکثر کارها را برای شما انجام خواهند داد و معمولاً درصد موفّقیّت استفاده از آن­ها نسبت به مدل­های دستی بالا­تر است.

دستگاهی را انتخاب کنید که ظرفیّت آن مناسب با حجم کاری شما می­باشد

مرحله­ ی چهارم: در انتخاب دستگاه جوجه کشی خوب دستگاهی را انتخاب کنید که ظرفیّت آن مناسب با حجم کاری شما می­باشد.

چنانچه به صورت تفنّنی اقدام به جوجه کشی می­نمایید، بهتر است که دستگاهی را انتخاب کنید که ظرفیّت آن در حدود 3 تا 10 تخم مرغ است و چنانچه قصد دارید تا این کار را به صورت تجاری انجام دهید، بهتر است که دستگاهی را تهیّه کنید که ظرفیّت آن بیش از 500 تخم مرغ می­باشد.

  • قیمت دستگاه­های جوجه کشی از کم­تر از 1 میلیون تومان برای نمونه ­های کوچک، تا بالای 20 میلیون تومان برای نمونه­ های تجاری متغیّر می­باشد و به همین دلیل بهتر است که دستگاهی متناسب با بودجه­ ی خود خریداری نمایید.

 

قسمت دوّم: در قسمت بعدی راهنمای خرید بهترین دستگاه جوجه کشی باید بدانید که یک دستگاه جوجه کشی باید چه ویژگی­ هایی داشته باشد؟

یک دستگاه جوجه کشی خوب باید چه ویژگی­ هایی داشته باشد؟

مرحله ­ی اوّل: در انتخاب دستگاه جوجه کشی خوب توجه کنید که به گرمکن الکتریکی و رطوبت سنج مجهّز باشد.

میزان رطوبت و دمای داخلی دستگاه جوجه کشی برای موفقیّت در این زمینه بسیار مهم محسوب می­شود. شما می­توانید یک دستگاه تمام اتوماتیک با کنترل کننده­ های برقی را تهیّه کنید تا بتوانید به صورت اتوماتیک این فاکتور­ها را کنترل نمایید.

  • تنظیمات اوّلیّه­ ی بسیاری از دستگاه­های جوجه کشی برای تخم مرغ تنظیم شده ­اند و شما باید این تنظیمات را خودتان برای تخم های نژادهای دیگر تنظیم نمایید.
  • همواره از دفترچه­ ی راهنما برای تنظیم دستگاه جوجه کشی خودتان استفاده کنید.

دستگاهی را تهیّه کنید که به تهویه­ ی الکتریکی مجهز است

مرحله­ ی دوّم: دستگاهی را تهیّه کنید که به تهویه­ ی الکتریکی مجهز است تا جریان هوا به صورت متعادل در داخل دستگاه جوجه کشی در گردش باشد.

این گونه دستگاه­ها به دلیل پخش متعادل هوا در داخل دستگاه جوجه کشی به مدل­های دستی برتری دارند. همچنین، برای افزایش بازده این فرآیند بهتر است که این نوع از دستگاه­های جوجه کشی را خریداری کنید.

  • دستگاه­های جوجه کشی دستی به جریان طبیعی هوا برای تهویه­ ی هوای داخل دستگاه وابسته هستند ولی در نمونه­های اتوماتیک این فرآیند توسّط یک فن الکتریکی صورت می­گیرد و دما و رطوبت به صورت یکسان در اختیار همه­ ی تخم ها قرار می­گیرند.

دستگاهی را خریداری کنید که جنس بدنه­ ی آن از پلاستیک سخت می­باشد

مرحله­ ی سوّم: برای بهره ­مند بودن از بیشترین بازده همواره دستگاهی را خریداری کنید که جنس بدنه­ ی آن از پلاستیک سخت می­باشد.

در هنگام خرید دستگاه جوجه کشی همواره به دنبال دستگاه­ هایی بگردید که بدنه ­ی آن­ها از پلاستیک با کیفیّت ساخته شده است و هرگز اقدام به خرید دستگاه­هایی با بدنه ­ی پلاستیکی بی کیفیّت نکنید.

  • دستگاه­ هایی که بدنه ­ی آن­ها از پلاستیک بی کیفیّت ساخته شده است به درستی کار نمی­کنند و بدنه­ ی مقاومی ندارند. همچنین، تمیز کردن فضای داخلی این دستگا­ها مشکل ­تر است.

دستگاه جوجه کشی را تهیّه کنید که تمیز کردن فضای داخلی آن آسان می­باشد

مرحله­ی چهارم: دستگاه جوجه کشی را تهیّه کنید که تمیز کردن فضای داخلی آن آسان می­باشد.

به یاد داشته باشید که فرآیند جوجه کشی یک فرآیند تمیز و بدون ضایعات نیست و شما بعد از انجام هر فرآیند جوجه کشی نیاز دارید تا فضای داخلی دستگاه جوجه کشی را تمیز کنید. در هنگام خرید به ساختار دستگاه جوجه کشی توجّه کنید و دستگاهی را بخرید که تمیز کردن آن آسان است و دستگاه­هایی را که نقاط غیر قابل دسترس دارند را تهیّه نکنید.

  • برای جلوگیری از آلودگی باید بعد از انجام هر فرآیند جوجه کشی فضای داخلی دستگاه را تمیز کنید.

دستگاه جوجه کشی را تهیّه کنید که فضای داخلی آن از بیرون قابل رویت است

مرحله­ ی پنجم: چنانچه می­خواهید تا در حین انجام فرآیند جوجه کشی داخل دستگاه را مشاهده نمایید بهتر است که دستگاهی را خریداری کنید که این امکان در آن فراهم باشد.

در هر مرتبه ­ای که شما برای بررسی کردن تخم مرغ­ها درب دستگاه را باز می­کنید دما و رطوبت داخل دستگاه دچار تغییر می­شود و این کار موجب کاهش بازده فرآیند جوجه کشی می­گردد. پس همواره دستگاه جوجه کشی را تهیّه کنید که فضای داخلی آن از بیرون قابل رویت است و نیازی به بازکردن درب آن برای بررسی وضعیّت تخم مرغ­ها وجود ندارد.

  • مدل­های کوچک دستگاه­های جوجه کشی با بدنه ه­ای شفّاف به بازار عرضه می­شوند و برای افرادی که این کار را به صورت تفنّنی انجام می­ دهند مناسب هستند. پس در انتخاب دستگاه جوجه کشی خوب حتما به این موارد دقت کنید.

 

قسمت سوّم: بعد از انتخاب دستگاه جوجه کشی خوب نوبت تهیّه ­ی تخم های نطفه دار است

تهیّه ­ی تخم های نطفه دار

بعد از راهنمای خرید بهترین دستگاه جوجه کشی مراحل تهیه ی تخم نطفه دار مناسب را به صورت مختصر ذکر میکنیم:

مرحله ­ی اوّل: چنانچه در میان مرغ ­های خود خروس نیز نگهداری می­کنید از تخم مرغ­ های خودتان برای این کار استفاده کنید.

در این حالت، اکثر تخم مرغ ­های شما نطفه دار خواهند بود. یک یا دو عدد از تخم مرغ­ های خود را بشکنید و به دنبال یک لکه ی کوچک دایره ­ای شکل در داخل زرده ­ی تخم مرغ بگردید. مشاهده ­ی این لکه به معنای نطفه دار بودن تخم مرغ­های شما می­باشد.

  • چنانچه در این حالت شما تنها یک لکه سفید رنگ کوچک و بدون شکل را مشاهده کنید، این وضعیّت به معنای بدون نطفه بودن تخم مرغ­های شما می­باشد.
  • از تخم مرغ­های تمیز برای فرآیند جوجه کشی استفاده کنید و هیچگاه تخم مرغ­ها را به صورت دستی تمیز نکنید.
  • از تخم مرغ­های بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک برای جوجه کشی استفاده نکنید. همچنین، از تخم مرغ­هایی که پوسته­ ی آن­ها شکسته است و یا دارای نقص می­باشد برای فرآیند جوجه کشی استفاده نکنید.

تخم مرغ­های نطفه دار را از افراد متخصّص تهیّه کنید

مرحله­ ی دوّم: چنانچه در این زمینه تازه کار هستید می­توانید تخم مرغ­های نطفه دار را از افراد متخصّص تهیّه کنید .

می­توانید از مزرعه­ ها و مرغ داری­ های مجاور اقدام به تهیّه­ ی تخم مرغ نطفه­ دار نمایید. همچنین، در برخی از نمایشگاه­ های محصولات کشاورزی این تخم مرغ­ها به فروش می­رسند.

  • سعی کنید مرغ­هایی را که تخم مرغ­های آن­ها را خریداری می­کنید را از نزدیک مشاهده کنید. بهترین تخم مرغ­ها برای جوجه کشی مربوط به مرغ­هایی هستند که در فضای آزاد و سالم نگهداری می­شوند.

به صورت اینترنتی اقدام به تهیّه­ ی تخم مرغ ­های نطفه دار نمایید

مرحله­ ی سوّم: چنانچه به هیچکدام از موارد گفته شده دسترسی ندارید، به صورت اینترنتی اقدام به تهیّه­ ی تخم مرغ ­های نطفه دار نمایید .

از طریق جستجو در اینترنت می­توانید تولید کنندگانی را پیدا کنید که اقدام به فروش تخم مرغ نطفه دار می­نمایند. به یاد داشته باشید که هر سایتی برای خرید تخم معتبر نمی باشد و همچنین حمل و نقل تخم ­های نطفه دار می­تواند به آن­ها آسیب بزند و ممکن است که بعضی از این تخم مرغ­ها به تولّد جوجه منتهی نگردند. پیشنهاد ما خرید از فروشگاه تخم های نطفه دار سایت ماکی دام کالا میباشد.

 توجه در خرید تخم نطفه دار :

  • به تخم مرغ­های خریداری شده توسّط این روش 24 ساعت استراحت بدهید تا محتوای آن­ها به حالت عادّی خود بازگردند و سپس از آن­ها برای جوجه کشی استفاده کنید.
  • هرگز تخم مرغ­های گونه ­های مختلف را با یکدیگر در داخل دستگاه جوجه کشی قرار ندهید. به عنوان مثال: شما نمی­توانید تخم اردک را به همراه تخم مرغ برای فرآیند جوجه کشی استفاده کنید. زیرا طول دوره هرکدام متفاوت خواهد بود.
فروش مرغ مرندی بهترین مرغ تخمگذار ایران

خرید تخم نطفه دار مرغ مرندی با کیفیت

تخم نطفه دار مرندی با کیفیت را از سایت ماکی دام کالا خرید کنید و با خیالی راحت به جوجه کشی بپردازید.جهت خرید کلیک کنید. مزایای تخم های نطفه دار مرندی شرکت پرسیاه مرند مهندس کاظمی:
  • با کیفیت ترین نژاد مرندی ایران
  • تخمگذاری بالا
  • درصد نطفه بالا
خرید تخم نطفه دار مرغ مرندی
5/5 (1 نظر)

ارسال دیدگاه

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها